Ile kosztuje pozycjonowanie w Google? Co warto wiedzieć o tej usłudze?
Popularność usługi pozycjonowania stron sprawia, że coraz więcej osób zadaje sobie pytanie ile kosztuje pozycjonowanie w Google i gdzie najkorzystniej wykonać taką usługę. Jak łatwo sobie wyobrazić, pozycjonowanie jako jedna z form marketingu internetowego przede wszystkim ma napędzić sprzedaż, a dokładniej sprawić, aby więcej użytkowników zainteresowało się ofertą naszej firmy, a następnie z niej skorzystało. Strona internetowa, która dopiero co została wypuszczona do sieci zazwyczaj nie jest jeszcze popularna i trudno jest ją znaleźć w inny sposób niż poprzez wpisanie jej dokładnego adresu url w pasek wyszukiwarki. Chcąc to zmienić najlepszym rozwiązaniem jest właśnie pozycjonowanie stron.
Jaką firmę wybrać do świadczenia tej usługi?
Konkurencja wśród firm oferujących pozycjonowanie jest tak naprawdę ogromna. Najlepiej jednak zwrócić się do firmy znanej i popularnej, która obsługuje wielu klientów.
- Taka firma, jeśli już trochę istnieje na rynku i jeśli ma wielu klientów najprawdopodobniej jest skuteczna i posiada więcej niż jednego specjalistę, który zajmuje się pozycjonowaniem.
- Wpisując frazę „pozycjonowanie” możemy przekonać się, jakie firmy pozycjonerskie same, na swój własny użytek potrafią się wypozycjonować na tak trudną, często wyszukiwaną przez użytkowników i konkurencyjną frazę.
- Zawsze warto każdą ofertę dobrze przeanalizować pod kątem tego, co tak naprawdę dla nas oznacza. Pozycjonowanie z definicji jest usługą, gdzie na efekty prowadzonych działań trzeba poczekać. Czas oczekiwania na efekty to zazwyczaj od 3-4 miesięcy od momentu podjęcia jakichkolwiek działań. Dlatego też naszą czujność od razu powinna zwrócić oferta, gdzie agencja zaoferuje nam szybkie pozycjonowanie stron, gdzie efekt jest już po miesiącu. Takie działania nie mogą być ani naturalne, ani profesjonalne, a już na pewno nie są bezpieczne dla strony tym samym narażając ją na filtr od Google.
- Zwróćmy uwagę, aby zaproponowane przez agencję słowa kluczowe miały charakter sprzedażowy i posiadały odpowiednią liczbę wyszukiwań miesięcznie. Niekiedy agencje oferują przystępne ceny, ale za wypozycjonowanie tych fraz, którymi nikt nie jest zainteresowany i które tak naprawdę nie generują żadnej sprzedaży.
- Duże agencje seo dysponują dużym zapleczem, które wykorzystują podczas świadczenia usług.
Koszty związane ze świadczeniem usługi, jaką jest pozycjonowanie stron
Niestety, tak naprawdę nie da się udzielić konkretnej i jednoznacznej odpowiedzi na pytanie ile kosztuje pozycjonowanie w Google. Na cenę może mieć wpływ wiele czynników: konkurencyjność frazy, to jak jest popularna wśród użytkowników, rodzaj branży, z którą jest związana. Można się jednak w prosty sposób dowiedzieć czegoś konkretnego kontaktując się z wybraną agencją seo i prosząc o przygotowanie oferty dla naszej strony. Specjalista seo na podstawie tego, co posiada nasza strona internetowa może sam zaproponować słowa kluczowe o charakterze sprzedażowym, które najbardziej pasują do profilu działalności naszej firmy i jednocześnie są często wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki. Zazwyczaj taka oferta powinna zawierać przynajmniej kilkanaście propozycji różnych fraz kluczowych o mniejszej i większej wyszukiwalności, a tym samym – niższej i wyższej cenie. Warto też zauważyć, że wpływ na ceny ma to, czy zamawiamy pozycjonowanie lokalne czy na cały kraj.
Dodatkowe zmienne, które mogą wpływać na koszty
Jak zostało wcześniej wspomniane, strony internetowe związane z bardzo konkurencyjnymi branżami trudniej jest wypozycjonować ze względu na ogromną konkurencję na dane frazy w wyszukiwarce. Do takich branż należy np. medycyna estetyczna, stomatologia, turystyka czy też szkoły językowe. Każda agencja ma jakiś swój algorytm, którym się kieruje w momencie przygotowania wyceny, ale w przypadku konkurencyjności na wysokim poziomie stawki zawsze idą w górę, czasem nawet dwukrotnie. Wyższe ceny zazwyczaj dotyczą też pozycjonowania na inne kraje, ale w dużej mierze zależy to od tego, jaki to kraj.
Kolejną kwestią jest wykonanie optymalizacji strony. Teoretycznie jest tak, że strony internetowe powinny zostać zoptymalizowane zaraz po tym, jak ukończone zostaną prace nad ich stworzeniem. Nie zawsze jednak się tak dzieje, a dodatkowo może istnieć konieczność wprowadzenia dodatkowych zmian pod kątem wybranych słów kluczowych. Niektóre agencje seo wykonują taką optymalizację za darmo, a niektóre jedynie przesyłają klientowi wytyczne, co do tego jakie zmiany ma wprowadzić. Jeśli sam nie będzie w stanie takiej optymalizacji wykonać – naliczają dodatkowe opłaty. Podobnie może wyglądać sytuacja z dostosowaniem treści na stronie internetowej pod kątem wybranych słów kluczowych. Za tego rodzaju teksty na stronę dostosowane do świadczonej usługi pozycjonowania czasem też trzeba będzie dopłacić. Jednakże, zarówno optymalizacja strony jak i zawartych na niej treści jest ważna i czynności tych nie można pominąć.